Menu
Din kurv

Diverse

Som virksomhed er der mange ting at tage stilling til og efter nærmere undersøgelse af for og imod E-mærket har vi valgt at fravælge dette.

Det er der flere årsager til. Disse kommer vi ind på nedenfor.

E-mærket er en mærkning som virksomheder kan tilmelde sig mod betaling hvorefter hjemmesiden gennemgås og organisationen bag mærkningen sikrer at hjemmesiden overholder den danske lovgivning. Vi har fravalgt ordningen da E-mærket ikke accepterer at vores kunder kan betale via bankoverførsel. Da vores produkter både henvender sig til forbrugere, som typisk betaler med kreditkort og institutioner, som ikke har et dankort, ville vi være nødt til at sige nej tak til at sælge produkter til institutioner, hvilket vi ikke ønsker.

Der er løbende nogle indlæg i div. forbrugermagasiner i radio eller tv omkring E-mærket. Vi er opmærksomme på at Forbrugerrådet, Dansk Erhverv, DI, FDIH, HK, Dansk IT, Finansrådet og Videnskabsministeriet - som i 2000 postede penge i ordningen - selvfølgelig anbefaler, at man kun handler med e-mærkede forretninger.

Som erhvervsdrivende er vi efterhånden lidt ærgerlig af at høre denne meget ensidige argumentation: at forbrugere ikke bør handle med andet end e-mærkede netbutikker. E-mærket er helt frivillig ordning, som ingen er tvunget til at melde sig ind i - og er efter vores mening helt ligegyldig i et samfund som det danske, hvor vi jo har et effektiv retssystem, forbrugerombudsmand deriblandt oplysning om vores cvr nummer hvor du som forbruger altid kan finde oplysning om virksomheden på www.cvr.dk. Blot indtast vores cvr nummer 28642628

Strygestof.dk har ingen intentioner om at blive e-mærkede fordi: 

  • Til trods for al den støtte e-handelsfonden har fået af Videnskabsministeriet, er det ikke gratis at blive e-mærket. Det vil koste os 3.000 kr. i startgebyr + 5.900 kr. årligt at blive e-mærket. Disse udgifter kan kun betyde, at det så vil blive dyrere at være kunde hos Strygestof.dk
  • Efter vores mening giver e-mærket en falsk tryghed. Det er ikke rimeligt at føre en skræmmekampagne mod nethandel, når vi danskere netop er så glade for at handle på nettet. Strygestof.dk har drevet nethandel siden år 2015 og vi er kede af at blive stemplet som en mindre troværdig virksomhed blot fordi vi ikke er e-mærkede.
  • Indtil for ganske kort til siden var e-handelsfondens hovedargument for, at vi alle skulle have e-mærket, at PBS havde godkendt betalings løsningen. Dette er ikke sandt, da det ikke er muligt at få en betalingsløsning uden om PBS. 

Så derfor har du kun vores eget ord for at vi overholder gældende lovgivning, samt vi naturligvis behandler vores kunder på en sådan måde, at de gerne skulle få lyst til at handle hos os.


Vi får ofte spørgsmål om hvordan man bedst opbevarer sine vinyl produkter. så her er vores bedste forsøg på at hjælpe dig!



  • De optimale opbevarings betingelser er at holde materialerne i et temperaturreguleret område, væk fra direkte sollys og i tørt område med en fugtighed på højst 50%.
  • Opbevar altid vinyl lodret og ikke på liggende. Dette for at undgå tryk på vinylen.
  • De fleste af vores tekstilvinyler har en evig holdbarhed afhængig af, hvordan de opbevares.
  • Skilt / vægvinyler har kortere holdbarhed, og er normalt hyldestabile i 1-2 år.
  • Vi foreslår at opbevare materialer indpakket i en plastikpose


Når du opbevarer dine ruller eller ark med strygevinyl, bør du sikre dig, at de er placeret i et tørt område, der kan klima kontrolleres. Rumtemperatur bør ligge på ca. 20° C. Dette er den ideelle temperatur, vi anbefaler til
opbevaring af vores materialer.


”Hvad sker der med materialerne, når det begynder at overstige 26 ° C”


Det vil afhænge af luftfugtigheden i rummet, eller hvis materialet er
udsat for direkte sollys. Med direkte sollys menes at have dit materiale lige ved siden af ​​et vindue, hvor solens stråler rammer din vinyl. Selvom dit termometer måske siger 20 °C, vil solvarmen medføre, at klæbemidlet langsomt begynder at aktiveres. Når klæbemidlet begynder at aktivere, vil holdbarheden begynde at blive svækket når det påføres dit tøj. Du bemærker måske ikke en umiddelbar forskel på vinylen, hvilket skyldes at klæbemassen bliver flydende under solens varme og når den er afkølet igen bliver den atter til et fast stof.









Den anden vigtig ting at vide, er at
materialerne med trykfølsom liner (det klæbende lag der holder folien på plads)
kan slippe vinylen hvis det bliver udsat for høj luftfugtighed og varme.  Det vil resultere i problemer når vinylen skal
skæres men også når den skal monteres.



 






Når du har handlet hos os, vil  der ligge en gratis vejledning inde under din konto

Du går ind på din konto og så vil vejledningerne ligger under DOWNLOADS

Mail

Først og fremmest skal du tjekke at du har oplyst den rigtige mail da du bestilte. Er den ikke rigtig så kan du ændre den under min konto.
Er mailen rigtig så skal du tjekke dit spam filter, da de med stor sandsynlighed er endt der.
Nogle gange kan man også komme ud for at en mail indbox er fyldt, og derfor ikke kan modtage flere mails.

Vi vil gerne slå fast at vi ikke sender uopfordrede mails til vores kunder. Du modtager vores nyhedsbrev, da du selv har tilvalgt det, enten i forbindelse med at du har bestilt eller via din konto. 

Sådan afmelder du nyhedsbrevet

At afmelde nyhedsbrevet er meget nemt, og kræver kun få klik. 

Det du gør er at logge ind i shoppen med dit selvvalgte login. Kan du ikke huske dit kodeord kan du benytte funktionen Glemt password og følge instruksen på skærmen. 

Når du er logget ind klikker du på MIN KONTO. Herefter ser du en række ikoner og nederst er der en rubrik der hedder nyhedsbrev. Den trykker du på og sætter prik i enten ja eller nej og trykker fortsæt.


Fragt

Ja det kan du godt, det kræver dog at du bestiller på webshoppen først og der kan du vælge afhentning. 
Her kan du også se i hvilket tidsrum du kan hente din ordre.

Når din ordre er klar til afhentning vil du få besked. 

Bemærk at det ikke er en fysisk butik, så det er kun muligt at afhente allerede bestilte ordre, ligesom det ikke er muligt at returnere ordre på adressen

Ja det kan du tro. Vi sender til alle Nordiske lande.

Hvis du har modtaget en mail fra os om at din ordre er afsendt, så er den overgivet til det valgte fragtfirma. 
Du kan også altid tjekke din ordrestatus ved at logge ind i shoppen og se din ordrehistorik.

Har du valgt at få din ordre sendt med DAO eller GLS har du modtaget et tracking nummer. Her kan du følge med i hvor langt din bestilling er hos det pågældende fragtfirma. 
Med GlS tager det typisk 1-2 hverdage.
Med DAO 2-5 dage.

Har du derimod valgt at få det sendt som brev, kan det godt tage op til 10 hverdage før du har din ordre. Det er der desværre intet at gøre ved, da det er de betingelser PostNord nu engang har. Til gengæld er det billigere end andre fragtmetoder. Breve kan ikke spores og derfor kan vi ikke svare dig på hvor langt din ordre er. Der er ganske enkelt ikke andet at gøre end at vente på postmanden.



Gratis fragt er en service, vi tilbyder for at gøre det mere attraktivt for vores dig at handle hos os. Ved at dække leveringsomkostningerne ønsker vi at lette byrden for dig som kunde og sikre en bekvem og økonomisk favorabel shopping oplevelse.

På den anden side tilbyder vi til tider også visse rabatter som en måde at give dig økonomisk fordel. Rabatten reducerer prisen på dine køb og giver dig mulighed for at spare penge.


Selvom det ville være ideelt at kombinere begge tilbud, er det vigtigt at bemærke, at hver fordel repræsenterer en økonomisk investering for vores virksomhed. Hvis vi skulle kombinere gratis fragt og 10% rabat, ville det betyde, at vi både skulle dække leveringsomkostningerne og reducere prisen på produkterne. Dette ville have en betydelig indvirkning på vores økonomi og kunne i sidste ende påvirke vores evne til at levere kvalitetsprodukter og -tjenester til vores kunder.


Vi sætter pris på din forståelse for vores situation og vores ønske om at opretholde en sund og bæredygtig forretningsmodel. Vi stræber altid efter at give vores kunder de bedst mulige fordele og vil fortsat overveje nye måder at forbedre vores tilbud på.

Har du valgt metervarer er der ikke gratis fragt, da det er en bestillingsvare.


Gratis fragt tilbydes kun til ordre i DK.

Der er flere faktorer der spiller ind i hvor hurtigt du kan have din ordre.


Er din ordre en speciel ordre, altså en ordre der er lavet specielt til dig. Det er de produkter hvor du kan uploade, skrive egen tekst, vælge størrelser mv. 

Til disse specielle ordre udarbejder vi et layout, typisk indenfor 24 timer efter du har bestilt. Du har 2 dage til at godkende eller komme med ændringer til layoutet. Så jo hurtigere du godkender din ordre, jo hurtigere kan vi sætte den i produktion og sende den afsted. Godkender du ikke inden 3 dage kan du ikke regne med at din ordre automatisk bliver afsendt med det samme herefter. Der prioriteres de kunder der har godkendt deres layout først.


Det kan også være du har bestilt en bestillingsvare, dette er markeret på selve produktet. Disse skal bestilles hjem særligt til dig,  og der er derfor lidt ventetid. Men så snart vi har fået det hjem sendes det samme dag.


Varer som folie i løsark er lagervare, og kan sendes indenfor 24 timer.


Den fragtmetode du vælger har naturligvis også indflydelse på hvor hurtigt du har din ordre. Når du går til kassen og skal vælge fragtmetode står der ved hver fragtmetode et estimat på hvor lang tid det tager fra ordren er afsendt fra vores lager og til du modtager den. 


Hvis du derimod spørger hvis jeg bestiller (en given vare) kan jeg så have den inden d. (given dato) så kan vi hurtigt svare dig på om det kan lade sig gøre :-)

Layout

HER FINDER DU LAYOUTET
Layoutet ses og godkendes i shoppen 
Du kan logge ind i shoppen hvor du kan se layoutet under MIN KONTO - Se din ordrehistorik og trykke på det lille øje ud for din ordre. Layoutet ses nederst på siden.


HAR DU ÆNDRINGER TIL LAYOUTET
Har du ændringer til dit layout benytter du tekstfeltet i shoppen der hvor du også ser dit layout, og trykker på knappen Tilføj kommentar
Når vi har besvaret din besked vil du modtage en mail med en notifikation om at der er en besvarelse.    

SÅDAN GODKENDER DU LAYOUTET 
Er layoutet som ønsket trykker du blot på knappen GODKEND LAYOUT. Din ordre har nu ændret status og vi påbegynder din ordre.

Når layoutet er godkendt kan der ikke foretages yderligere ændringer til designet. Det er dit eget ansvar at kontrollere at layoutet er som ønsket.



Desværre er det ikke muligt,  da vi har brug for alle informationer fra din bestilling til at udarbejde et layout til dig.

Men vi har den service at vi kort efter du har bestilt,  udarbejder og sender et layoutet til dig, som vi efterfølgende gerne ændre /tilpasser hvis der er behov for dette.

Så siger du blot til så vi kan foretage de nødvendige ændringer så det bliver som du ønsker. Det er bl.a. en af grundende til vi sender layouts, da vi ønsker at du får præcis det du ønsker. 

Layoutet du får tilsendt vises IKKE  i den farve du har valgt, men farven på dine strygemærker/wallstickers bliver bliver den farve som du valgte, da du bestilte dem i webshoppen.

Dette skyldes at farver ikke vises ens på alle skærme.

Når du har foretaget en ordre, så vil du modtage et layout. 

Du vil modtage en mail når der er udarbejdet et layout, men du kan også gå direkte ind under din ordre historik og se din ordreoversigt. Ud for din ordre er der et øje, og ved at klikke på det øje vil du se din ordre, det er også på denne side du vil modtage layouts og al kommunikation med designteamet vil foregå.  Det er også designteamet du kontakter for at høre hvornår din ordre afsendes. 


Produkter

Et ark strygetsof måler 25*20cm

Som udgangspunkt er alle strygemærker uden baggrund. 


Dine strygemærker vil få de farve du vælger i webshoppen. Under hvert produkt, kan du se en masse farvede cirkler, hver cirkel repræsenterer en farve. Klik blot på en af farverne for at vælge den. 

Strygestof kan monteres på bomuld, polyester og deres blandinger. Nogle har monteret på læder samt softshell,  men dette kan vi ikke garantere vil lykkedes.

Men som udgangspunkt kan strygestof monteres på underlag der kan tåle den høje varme som strygefolie skal monteres med.

Typisk skyldes det en eller flere ting. I vejledningen står meget præcist beskrevet hvad du skal gøre når du monterer strygestoffet. Typisk er det varme og pres/tryk der spiller en stor rolle, når strygemotivet ikke hæfter.

Når strygestof smelter, er det fordi der har været anvendt for høj temperatur under monteringen. Det allerede monterende strygestof kan ikke reddes, men du kan fjerne det ved at opvarme tøjet fra bagsiden, og forsigtigt med en pincet fjerne strygestoffet.

Både ja og nej. Strygestof er ensfarvede ark, og derfor bliver motiverne også ensfarvede. Men det er muligt at få flerfarvede motiver for 20kr ekstra pr farve, og du skal montere hver farve hver for sig.

Kontakt butikken for bestilling

Det afhænger lidt af hvilken type strygestof du skal montere, men ca. 150grader.

I vores vejledning står der hvordan du montere samt ved hvor høj varme

Ja det gør vi. Har du et motiv eller en tekst, kan du bestille det i webshoppen du kan vælge at designe dit eget strygemærke eller sticker.

Farvekortet viser den farve vores producent laver folierne i, og er derfor 100% korrekt. 
Der hvor der kan være en afvigelse er hvordan din skærm viser farven. Nedenfor er en teknisk forklaring på hvorfor farver kan virke anderledes fra skærm til skærm.


Hvis du ser samme billede på to computerskærme, har du måske bemærket at den ene skærm viser farven lidt anderledes end den anden. Tag for eksempel kaffekruset på billedet nedenfor. På venstre skærm kan det se blågrønt ud, men til højre er det tættere på havgrønt.



Så hvorfor sker dette? 

1) Pixels – små prikker i digital billedbehandling, der samles for at danne et billede
2) RGB-farve – røde, grønne og blå pixels, der samles for at producere en række nye farver
3) Bitdybde – antallet af bits, der bruges til at angive farven på en enkelt pixel; jo højere bitdybden er, jo flere RGB-pixel på skærmen og jo mere præcis er farven
4) Skærmopløsning – antallet af forskellige pixels i hver dimension, der kan vises

Pixels er i et eller andet mønster af rødt, blåt eller grønt afhængigt af bitdybden, også kaldet hvor mange der kan passe på skærmen. Hvis den ene skærm har en højere bitdybde end den anden, vil det påvirke opløsningen, hvilket igen påvirker, hvordan visuelt indhold, nemlig farve, dukker op på skærmen.


Hvorfor er farven på det samme billede anderledes, når den vises på en bærbar og mobilenhed?

Det samme billede vil se anderledes ud på en bærbar og mobilenhed, fordi opløsningen er forskellig på begge enheder. Displayets visuelle dimensioner varierer afhængigt af skærmens størrelse.

Pixelstørrelsen for en Samsung Galaxy Note 9 er for eksempel 1440 x 2960. På en 13-tommer MacBook Pro er den derimod 2800 x 1800. Samsung er meget mindre end MacBook, så pixels kan kun fylder så meget. Denne forskel vil naturligvis få et billede til at se en anden farve ud på hver skærm.

Ordre

Du laver blot en ny bestilling hvor du knytter en kommentar
til ordren hvor du skriver at den nye ordre skal sendes sammen med tidligere
ordre og husk endelig at oplyse ordre nummer på den ordre du vil have den sendt
sammen med. Du gennemfører ordren som normalt, så vil vi automatisk sørge for
at regulere fragten hvis dette bliver nødvendigt, så du ikke skal betale
dobbelt fragt.





debug--debug